@article { author = {Bashir, Hassan and Taheri, seyd Hamid}, title = {Discourse Analysis of the Campaign Teasers of the 10th Iranian Presidential Election in (2009)}, journal = {Political Strategic Studies}, volume = {4}, number = {13}, pages = {35-63}, year = {2015}, publisher = {Allameh Tabataba’i University}, issn = {2345-6140}, eissn = {2476-6208}, doi = {}, abstract = {In this research, the contents of the Campaign teasers of the candidates of the 10th presidential election were reviewed and analyzed. For achieving this goal, the Practical Discourse Analysis Method (PDAM) was used. Research statistical society included all the eighth teasers broadcasted from Channel one of the national TV and the analysis index was also the main performers of candidates in their campaign teasers. The results had shown that candidates focused on specific issues in their teasers: Ahmadi Nejad on "justice basis” and “Service”, Mousavi on “incapability of Ahmadi Nejad “and “efficiency and political and cultural equality of himself”, Karoubi on “tendency to intelligence” and “inefficiency of the management system” and on Rezaie on “principals ability and programming “and “disability of Ahmadinejad government".}, keywords = {discussion,Discussion Analysis,Campaign teasers,10th,presidential election}, title_fa = {تحلیل گفتمان فیلمهای تبلیغاتی نامزدهای دهمین دورة انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران ( 1388)}, abstract_fa = {در این تحقیق، متن فیلمهای تبلیغاتی نامزدهای دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران بررسی شد تا ضمن تعیین محورهای مهم گفتمانی هر یک از چهار نامزد حاضر در این انتخابات، دالهای مرکزی گفتمانی فیلمهای تبلیغاتی آنان مشخص شود. برای دستیابی ب ه این اهداف، از که پنج سطحی و صورت تکمیلی شیوة تحلیل گفتمانی (PDAM) الگوی عملیاتی تحلیل گفتمان نورمن فرکلاف است، استفاده شد. جامعۀ آماری تحقیق، هشت فیلم تبلیغاتی پخش شده از شبکۀ اول سیما (هر نامزد دو فیلم) و واحد تحلیل نیز گزارههای اساسی مطرح شده توسط هر نامزد در آنها است. بخشی از نتایج حاصله از جمعبندی محورهای گفتمانی فیلم ها که هرکدام به طور جداگانه بررسی شدهاند حاکی از آن است که دالهای مرکزی گفتمان فیلم های احمدی نژاد و « بی کفایتی احمدی نژاد » فیلم های انتخاباتی موسوی ،« خدمت گزاری » و « عدالت محوری » و « نخبه گرایی » فیلم های انتخاباتی کروبی ،« کارآمدی و اعتدال سیاسی و فرهنگی موسوی » توانمندی و برنامه ریزی » و فیلم های انتخاباتی رضایی « ناکارآمدی سیستم مدیریتی موجود » است. « ناتوانی دولت احمدینژاد » و « رضایی  }, keywords_fa = {گفتمان,تحلیل گفتمان,فیلمهای تبلیغاتی,انتخابات دهم ریاست جمهوری اسلامی ایران,نامزدهای انتخابات}, url = {https://qpss.atu.ac.ir/article_1503.html}, eprint = {https://qpss.atu.ac.ir/article_1503_0909da306d7b70c250b487768bad562a.pdf} }