شناسایی تفکر عمیق ذهنی بازار سیاسی ایران از برند ایده‌آل ریاست جمهوری با استفاده از تکنیک زیمت

محمد حسین قورچانی خوزانی؛ زهره دهدشتی شاهرخ

دوره 10، شماره 37 ، شهریور 1400، ، صفحه 9-42

https://doi.org/10.22054/qpss.2020.51388.2507

چکیده
  در نظام­های سیاسی، رقابت میان بازیگران سیاسی با هدف دستیـابی بـه قـدرت و اثرگذاری بر تصمیمات رای­دهندگان بـه نحـوه بازاریـابی فعالیت­های سیاسی و اجتماعی­ آن­ها در برابر افکار عمومی بستگی دارد. عدم شناخت عمیق ذهنیت و تصویر مردم نسبت به سیاست‌مداران و عوامل تأثیرگذار بر رفتارهای سیاسی و اجتماعی مردم باعث بوجود آمدن مشکلاتی ...  بیشتر

نقش انگلستان در ایجاد بحرانهای سیاسی در انتخابات ریاست جمهوری سال 88 13در ایران

غلامرضا خواجه سروی؛ احمدرضا بردبار

دوره 4، شماره 13 ، مهر 1394، ، صفحه 65-93

چکیده
  پس از وقوع انقلاب اسلامی در سال 1979 ، روابط خارجی و سیاست خارجی ایران، دچار استحالۀ اساسی شد و هرگونه وابستگی به قدرتهای غربی و شرقی را در نظر (قانون اساسی) و در عمل نفی شد. از سویی دیگر، با وقوع انقلاب اسلامی، منافع قدرت ها ی بزرگ در ایران نیز ازدسترفت. در این میان، انگلستان، از نخستین معاند ان نظام جمهوری اسلامی ایران به شمار میرود. در ...  بیشتر