دوره 13 (1403)
دوره 12 (1402)
دوره 11 (1401)
دوره 10 (1400)
دوره 9 (1399)
دوره 8 (1398)
دوره 7 (1397)
دوره 6 (1396)
دوره 5 (1395)
دوره 4 (1394)
دوره 3 (1393)
دوره 2 (1393)
دوره 1 (1392)
نویسنده = %EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%20%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%20%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%20%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD
تعداد مقالات: 3
لئو اشتراوس و روششناسیِ خوانش متون اندیشۀ سیاسی؛ روش پوشیدهنویسی
دوره 11، شماره 41 ، شهریور 1401، ، صفحه 51-84
چکیده
چگونگی خوانش و فهم متون تاریخی بویژه در حوزه فلسفه و اندیشه سیاسی همواره یکی از دغدغههای اساسی پژوهشگران این حوزه بوده است. چه اینکه ترس از آزار حکومتها و نیز ترس از عواقب آشنایی عوام با حقایق فلسفی معمولاً دو دلیل عمده برای فیلسوفان در روی آوردن به پوشیدهنویسی بوده است. تاکنون روشهای مختلفی در قالب نحلههای مختلف هرمنوتیک ... بیشترکثرت و غیریت در فلسفه ملاصدرا
دوره 10، شماره 38 ، آبان 1400، ، صفحه 204-226
چکیده
کلیتاندیشی و خصلت تعینگریز جامعه سیاسی مدرن، مساله محوری در مقاله پیشرو است. در این مقاله میکوشد تا این موضوع را تبیین نماید که فلسفه سیاسی مدرن با توجه به خصلت کثرت یابنده جامعه، به دو اردوگاه کلیتباوران از یکسو و کثرتباوران و غیریتباوران از سوی دیگر تبدیل شده است. اما در جامعه سیاسی؛ ما بهرغم ظهور تشدیدشونده کثرتهای ... بیشترنسبت سوژه و اقتدار در گفتمان روشنفکری دینی در آستانه انقلاب(مطالعه موردی علی شریعتی)
دوره 8، شماره 28 ، اردیبهشت 1398، ، صفحه 65-94