سیاستگذاری عمومی
تاثیر بازاریابی رابطه‌مند بر پیروزی احزاب در عرصه رقابت‌های انتخاباتی در ایران

حسین عبادی؛ سید عبداله حیدریه؛ یونس وکیل الرعایا

دوره 13، شماره 48 ، فروردین 1403، ، صفحه 67-104

https://doi.org/10.22054/qpss.2023.71558.3186

چکیده
  این پژوهش با رویکرد بین‌رشته‌ای در حوزه‌های بازاریابی، سیاست و ارتباطات انجام پذیرفته است. در بازاریابی سیاسی حفظ مشتری از ضروریات بوده و حزبی پیروز خواهد بود که کمترین ریزش مشتری و بیشترین سهم بازار را کسب کند. بکارگیری بازاریابی رابطه‌ای می‌تواند منجر به کاهش ریزش مشتری، کاهش هزینه‌های تبلیغاتی و افزایش اثربخشی شود. در این ...  بیشتر

شناسایی تفکر عمیق ذهنی بازار سیاسی ایران از برند ایده‌آل ریاست جمهوری با استفاده از تکنیک زیمت

محمد حسین قورچانی خوزانی؛ زهره دهدشتی شاهرخ

دوره 10، شماره 37 ، شهریور 1400، ، صفحه 9-42

https://doi.org/10.22054/qpss.2020.51388.2507

چکیده
  در نظام­های سیاسی، رقابت میان بازیگران سیاسی با هدف دستیـابی بـه قـدرت و اثرگذاری بر تصمیمات رای­دهندگان بـه نحـوه بازاریـابی فعالیت­های سیاسی و اجتماعی­ آن­ها در برابر افکار عمومی بستگی دارد. عدم شناخت عمیق ذهنیت و تصویر مردم نسبت به سیاست‌مداران و عوامل تأثیرگذار بر رفتارهای سیاسی و اجتماعی مردم باعث بوجود آمدن مشکلاتی ...  بیشتر

بررسی تأثیر آمیخته بازاریابی سیاسی و ارزش ویژه برند احزاب سیاسی بر تعهد و وفاداری رأی‌دهندگان در ایران (مورد مطالعه شهروندان واجد شرایط رأی‌گیری در شهرستان تهران)

باقر عسگرنژاد نوری؛ قاسم زارعی؛ الله یار بیگی فیروزی؛ جاوید نوری نژاد

دوره 10، شماره 37 ، شهریور 1400، ، صفحه 43-72

https://doi.org/10.22054/qpss.2020.54337.2613

چکیده
  هدف از انجام این پژوهش، بررسی و تعیین تأثیر آمیخته بازاریابی سیاسی و ارزش ویژه برند احزاب سیاسی بر تعهد و وفاداری رأی‌دهندگان در ایران است. جامعه آماری این پژوهش شهروندان واجد شرایط رأی‌گیری در شهرستان تهران در سال 1396 می‌باشند. برای این منظور تعداد 384 نفر به روش نمونه­ گیری تصادفی در دسترس انتخاب شدند. ابزار مورد استفاده در این ...  بیشتر

تأثیر آمیخته بازاریابی سیاسی بر نیت رأی‌دهندگان مبتنی بر ویژگی‌های جمعیت‌شناختی؛ مطالعه موردی: انتخابات مجلس دهم شورای اسلامی شهر تهران

مریم کذباسفروشها؛ حمید خداداد حسینی؛ محمد آقایی

دوره 7، شماره 26 ، مهر 1397، ، صفحه 43-70

https://doi.org/10.22054/qpss.2019.20832.1588

چکیده
  در سال‌های اخیر بسیاری از احزاب و نامزدهای انتخاباتی برای رقابت در این عرصه به استفاده از تکنیک‌های بازاریابی روی آورده‌اند و از اصطلاحاتی چون بازاریابی شخصی[1]، بازاریابی سیاسی[2] و بازاریابی مبارزاتی[3]  استفاده می‌کنند. این آمیخته بازاریابی سیاسی بر نیت رأی‌دهندگان انتخابات مجلس دهمشورای اسلامی انجام بررسی می‌کند. با توجه ...  بیشتر